زمان جاری : دوشنبه 11 تیر 1403 - 11:07 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 859
نویسنده پیام
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
بانک جامع احادیث مهدوی
1. امام رضا (ع) : به نقل از پدران بزرگوارش فرمود : رسول خدا (ص) فرمود : برترین اعمال امت من انتظار فرج از خدای عزوجل میباشد. 

بحارالانوار جلد 52 صفحه 122
---------------------------------------------------------
 

2. رسول خدا (ص) : و انتظار فرج عبادت است. 

بحارالانوار جلد 52 صفحه 122


--------------------------------------------------------- 


3. رسول خدا (ص) : برترین عبادت انتظار فرج است. 


بحارالانوار جلد 52 صفحه 125


--------------------------------------------------------

4. مردی از امام علی (ع) سوال کرد : محبوب ترین اعمال پیش خدا کدام است ؟ امام (ع) فرمود : انتظار فرج.  بحارالانوار ج


52 صفحه 122


 --------------------------------------------------------


5. امام سجاد (ع) فرمود : انتظار فرج از بزرگترین گشایشهاست. 


 بحارالانوار جلد 52 صفحه 122


 ----------------------------------------------------------


6. امام جواد (ع) : با ارزش ترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است. 


 منتخب الاثر صفحه 223


 ---------------------------------------------------------


7. امام زین العابدین (ع) فرمود : انتظار فرج از جمله بزرگترین اعمال انسان
است.
 


 یوم الخلاص فی ظل القائم المهدی
صفحه 232


 -------------------------------------------------------


8. امام صادق (ع) : اگر کسی که منتظر حضرت است ( حضرت مهدی عج) از دنیا برود و حضرت بعد از او قیام کند اجر او همانند اجر کسی است که زمان او را درک کرده ، پس بکوشید و منتظر باشید ، گوارا باد بر شما ای یاران مورد لطف خدا. 


 کتاب غیبت نعمانی صفحه 200


 -----------------------------------------------------


9. مولا امیرالمومنین علی (ع) : کسی که مطیع فرمان ما باشد در حظیرة القدس با ما خواهد بود ، و کسی که منتظر امر ما باشد همانند کسی است که در راه خدا به خونش در غلتیده باشد. 


 بحارالانوار جلد 52 صفحه 123


 -----------------------------------------------------


10. امام صادق (ع) : کسی که مایل است جزء یاران حضرت مهدی (عج) قرار گیرد ، باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوی و اخلاق نیکو توءم گردد.


 بحارالانوار جلد 52 صفحه 140


 ----------------------------------------------------------------
هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:03
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 1 RE بانک جامع احادیث مهدوی
احادیث آخرالزمان
1. امير مومنان(ع): پشتها سنگين شود و حوادث پياپي
واقع شود.


2. امير مومنان(ع) : او (حضرت قائم( عج)) هنگامي
ظاهر مي شود كه حقيقتها كم اجر و دنباله روها از نابخردان پيروي كنند.


3. امير مومنان(ع): عربها دچار اختلاف شوند اشتياق به ظهور افزون
شود.


4. امير مومنان(ع): عفاف و خويشتن داري از جامعه رخت بربندد و ... و
شيطان بر همگان چيره شود.


5. امير مومنان(ع): زنها فرمانروايي كنند، حوادث جانكاه و كمرشكني روي
مي دهد.


6. امير مومنان(ع): شكافنده ها بشكافند و پيش بتازند ،تيز پروازان حمله
كنند.


7. امير مومنان(ع): عراق را فتح كنند و هر نوع اختلافي را با خونريزي
پاسخ دهند.


8. پيامبر(ص): براي مردم روزگاري ميرسد كه تنها همّ وغمّشان شكم آنها و
شرف آنها تجمّلات زندگي و قبله ي آنها زنهايشان مي گردد.


9. پيامبر(ص): دين و آئين آنها درهم ودينارشان مي باشد، آنها بدترين
خلايق هستند براي آنها نزد خدا ارج و مقامي نيست.


10. پيامبر(ص): هنگامي كه روابط نامشروع شيوع پيدا مي كند زلزله زياد مي
شود.


11. پيامبر(ص): هنگامي كه براي كارهاي ناشايست تعاون وهمكاري كنند و در
احكام دين از يكديگر دوري كنند
.

12. پيامبر(ص): انسان به پدر ومادرش جفا مي كند ولي با دوستانش از راه
وفا وصفا وارد مي شود.


13. پيامبر(ص): هنگامي كه تكبّر و خودپرستي در اعماق دلها نفوذ كرد
آنطور كه سمها در بدنها نفوذ ميكند.


14. پيامبر(ص): گناهان علني شوند و محرّمات الهي سبك شمرده
شوند.


15. پيـامبر(ص): زمـاني مي آيد كه مـردم گـرگ درنده مي شونـد، هر كس گرگ نباشد او را مي خورند.

16. پيامبر(ص): مردم به انجام منكرات تظاهر مي كنند ... و اموال فراوان
براي غنا و موسيقي خرج مي شود.


17. امير مومنان(ع): كسي كه امر به معروف كند، خوار شود و كسي كه مرتكب
گناه شود، مورد ستايش قرار گيرد.


18. امير مومنان(ع): هنگامي كه نيازها وگرفتاريها فراوان شود مردم
همديگر را نشناسند.


19. امير مومنان(ع): انسان براي استمداد به نزد برادرش برود، او را در
قيافه اي ديگر غير آنچه بود مي بيند.


20. امير مومنان(ع): هنگامي كه مرد ها با مردها در مي آميزند و زنها با
يكديگر.


21. پيامبر(ص): هنگامي كه امت من نماز را ضايع كنند و از شهوات پيروي
كنند.


22. امير مومنان(ع): مرد را براي پوشيده نگه داشتن همسرش سرزنش مي
كنند.


23. پيامبر(ص): مرد ها خود را شبيه زنها و زنها خود را شبيه مرد ها مي
كنند.


24. پيامبر(ص): هنگامي كه زنها جامه مردان را بپوشند و پوشش حياء از
آنها گرفته شود.


25. پيامبر(ص): سپس زماني مي آيد كه قاريان قرآن را مي خوانند ولي از
حلقومشان تجاوز نمي كند (عمل نمي شود...).


26. پيامبر(ص): قرآن را طبق خواسته هاي خود توجيه مي كنند و آئين خدا را
آراء خود تفسير و تحليل مي كنند.


27. پيامبر(ص): ثروتمندان امت براي سياحت به مكه مي روند ومتوسطين آنها
براي تجارتو فقرا براي رياء و تظاهر (افراد خالص كم اند).


28. پيامبر(ص): قرآن با ني و لحن غنا خوانده مي شود، بدون آينكه به
هنگام تلاوت با خوف وخشيت از پروردگار همراه باشد.


29. پيامبر(ص): پس مي بيني كه گوش دادن به قرآن براي مردم بسيار سنگين است و گوش دادن به
صداهاي باطل آسسان و فرح بخش شده است.


30. امير مومنان(ع): آلات لهو و لعب در رهگذر مردم آشكارا به كار گرفته
مي شود ،


مردم عبور مي كنند و كسي جرئت نمي كند از آن جلوگيري كند.

31. پيامبر(ص): (در آخر الزمان يعني نزديكي ظهور ) زمين لرزه بسيار مي
شود.


32. پيامبر(ص): انتظارميرودكه حتي يك قفيزگندم ويك درهم پول به مردم
عراق نرسد.





33. امام صادق(ع): رودخانه ها خشك مي شود و قحطي و گراني پيش مي
آيد.

هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:07
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 2 RE بانک جامع احادیث مهدوی


وظایف زمان
انتظار


1. امام جواد (ع) : همانا قائم ما مهدی (عج) است که
بر مسلمانان واجب است در زمان غیبت او منتظرش باشند و هنگام ظهورش از او اطاعت
کنند.


منتخب الاثر صفحه 223

2. حضرت مهدی (ع) در نامه مبارکش به سفیر خود محمدبن عثمان فرمود : برای
تعجیل فرج زیاد دعا کنید ، چون همین دعا موجب فرج شماست.


منتخب الاثر صفحه 268

3. امام جواد (ع) : حضرت ( مهدی عج ) دارای غیبتی است که روزهایش زیاد و
مدتش طولانی ، پس افراد مخلص منتظر ظهور او هستند و افراد شکاک منکر او هستند.


منتخب الاثر صفحه 224

4. امام کاظم (ع) : خوش به حال شیعیان ما که در زمان غیبت قائم ما به دوستی
ما چنگ می زنند و در دوستی ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از
آنها هستیم ، آنها به پیشوائی ما راضی شدند و ما هم به شیعه بودن آنها راضی و
خشنودیم و خوشا به حال آنها ، به خدا قسم آنها در روز قیامت با ما و مرتبه ما
هستند.


بحارالانوار جلد 51 صفحه 151

5. حضرت محمد (ص) : مردم ! بشارت باد بر شما فرج (( مهدی )) (عج) ، چون
وعده خدا تخلف پذیر نیست و حکم او برگشت ندارد و او حکیم و آگاه است و براستی فتح
الهی نزدیک است.


یوم الخلاص صفحه 226

6. امام صادق (ع) به زراره فرمود : اگر زمان غیبت را درک کردی ، این دعا را
همیشه داشته باش :


خدایا ، خودت را به من بشناسان ، چون اگر خودت را به من نشناسی ، پیامبرت
را نخواهم شناخت ، خدایا رسول خود را به من معرفی کن چون اگر رسول تو را نشناسم ،
حجت تو را نخواهم شناخت ، خدایا حجت خود را به من معرفی کن زیرا اگر حجت تو را
نشناسم از دین خود گمراه شده ام.


بحارالانوار جلد 52 صفحه 146

7. حضرت محمد (ص) : کسی که در زمان غیبت ، حضرت قائم را که از فرزندان من
است ، انکار کند همانند مردگان جاهلیت مرده است.


بحارالانوار جلد 51 صفحه 73

8. امام صادق (ع) : آیا ملاک قبولی اعمال بندگان را به شما خبر دهم ؟ روای
گفت : بله ، امام فرمود : ملاک قبولی اعمال عبارتند از : 1.شهادت این که معبودی به
جز خدا نیست و حضرت محمد (ص) بنده و رسول اوست 2.اقرار و اعتراف به دستور الهی
3.ولایت اهل بیت (ع) 4.برائت از دشمنان اهل بیت (ع) 5.تسلیم در مقابل اهل بیت
6.تقوی 7.کوشش در راه خدا و آرامش 8.انتظار حضرت مهدی (عج)


هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:07
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 3 RE بانک جامع احادیث مهدوی

مسخ ارزشها در
آخرالزمان



امام علی (ع) : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی ( قرآن
خوانده میشود ولی به آن و دستوراتش عمل نمیشود ) ، و از اسلام جز نامی باقی نخواهد
ماند . ((مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند
)) .مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان ، اما از هدایت ویران است.مسجد نشینان و
سازندگان بناهای شکوهمند مساجد ، بدترین مردم زمین می باشند ، که کانون هر فتنه ، و
جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، هرکس از فتنه بر کنار است او را به فتنه بازگردانند ،
و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند ، که خدای بزرگ می فرماید :
به خودم سوگند ! بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند!. و
چنین کرده است ، و ما از خدا می خواهیم که از لغزش غفلت ها در گذرد.


نهج البلاغه حکمت 369

حضرت محمد (ص) : روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشان بجای نماند ، و
از اسلام جز نامی نماند ، مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس
به اسلام هستند ، مسجد های آنان ( در ظاهر ) آباد است ولی ( در باطن ) از هدایت ( و
حقیقت ) ویران ، فقهای آنان بدترین فقهای زیر آسمان هستند ، قتنه از نزد آنها بیرون
آید و به همان ها نیز باز می گردد
.

روضة الکافی جلد 2 صفحه 138


هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:08
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 4 RE بانک جامع احادیث مهدوی

سدیر صیرفی می گوید:

من، مفضل بن عمر، داود بن کثیر رقی،ابوبصیر و ابان بن تغلب بر مولایمان امام صادق علیه السلام وارد شدیم; پس آن حضرت
را در حالی بس عجیب دیدیم که بر روی خاک نشسته بود و لباسی پشمین بر دوش انداخته وبسان مادری جوان مرده با سوز تمام می گریست; به گونه ای که آثار حزن و اندوه سراسروجود مبارکش را فرا گرفته بود و اشک بر پهنای صورتش جاری بود و چنین می فرمود: «سیدی غیبتک نفت رقادی، وضیقت علی مهادی وابتزت منی راحة فؤادی سیدی غیبتک اوصلت مصائبی بفجایع الابد وفقد الواحد بعد الواحد بفناء الجمعوالعدد فما احس بدمعة ترقا من عینی وانین یقشا من صدری (12)
; سرور من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده،خاطرم را پریشان ساخته، آرامش دلم را از من سلب نموده است . سرور من! غیبت تو مصیبتهایمرا به مصیبتهای دردناک همیشگی متصل ساخته و از دست دادن [یاران] ; یکی بعد از دیگریرا به نابودی اجتماعات و افراد کشانده است . [بلاها و سختیها، رنجها و اندوههاآنچنان بر دلم سنگینی می کند که] دیگر اشک دیده و فریادهای سینه ام را احساس نمیکنم .»

همان جلد پنچاه و یک صفحه 219

شیخ طوسی، کتاب الغیبة،
مؤسسة المعارف الاسلامیة، ص 167


روايان اين روايت مثل مفضل بن عمر و ابان بن تغلب از بزرگان راويان

اهل بيت هستند و اين مفضل بن عمر همان كسي استكه توحيد مفضل را امام صادق به ايشان تعليم كرد.
هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:08
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 5 RE بانک جامع احادیث مهدوی
رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) می فرمایند :



لاتقوم الساعه حتى یقوم القائم الحق منّا و ذلک حین یأذن اللّه عزّوجلّ له و
من تبعه نجا و من تخلّف عنه هلک. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه و لو على
الثلج فانّه خلیفه اللّه عزّوجلّ و خلیفتى.(1)

روز قیامت فرا نمى رسد مگر آنکه از بین ما قائم حقیقى قیام نماید. و آن
قیام، زمانى خواهد بود که خداى عزّوجلّ او را اجازه فرماید. هرکس پیرو او
باشد نجات مى یابد و هرکه از فرمانش تخلّف ورزد، هلاک مى شود. اى بندگان
خدا ! خدا را، خدا را; بر شما باد که به نزدش آیید اگرچه بر روى یخ و برف
راه روید. زیرا او خلیفه خداى عزّوجلّ و جانشین من است.

**************



امیرالمؤمنین على (علیه السلام) می فرمایند :



قال للحسین(علیه السلام) : التاسع من ولدک یا حسین! هو القائم بالحق،
المظهر للدین، الباسط للعدل، قال الحسین (علیه السلام)فقلت: یا
امیرالمؤمنین و إنّ ذلک لکائن؟ فقال (علیه السلام): اى و الذى بعث محمداً
بالنبوه و اصطفاه على جمیع البریّه و لکن بعد غیبه و حیره لاتثبت فیها على
دینه اِلاّ المخلصون المباشرون لروح الیقین الذین أخذ اللّه میثاقهم
بولایتنا و کتب فى قلوبهم الایمان و ایّدهم بروح منه.(2)

امام علی(علیه السلام) به امام حسین (علیه السلام) فرمودند: نهمین فرزند تو
اى حسین! قیام کننده به حق و آشکار سازنده دین و گستراننده عدالت است.

امام حسین (علیه السلام) گویند: پرسیدم: یا امیرالمؤمنین! آیا حتماً چنین خواهد شد؟

فرمودند: آرى! قسم به کسى که حضرت محمد (صلى الله علیه وآله وسلم)را به
پیامبرى بر انگیخت و او را بر تمام خلایق برگزید، چنین خواهد شد، امّا بعد
از غیبت و حیرتى که در آن کسى ثابت قدم بر دین نمى ماند مگر مخلصین و
دارندگان روح یقین آنان که خداوند نسبت به ولایت ما از آنان پیمان گرفته و
ایمان را بر صفحه دل شان نگاشته و با روحى از جانب خود تأیید فرموده است.

**************



حضرت زهرا (علیها السلام) می فرمایند:





قال لى رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) أبشرى یا فاطمه، المهدىّ منک.(3)

رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) به من فرمودند: اى فاطمه! ترا بشارت باد به اینکه حضرت مهدى (علیه السلام) از نسل توست.

*************



امام حسن مجتبى (علیه السلام) فرمودند:





ما منّا احدٌ اِلاّ ویقع فى عنقه بیعه لطاغیه زمانه اِلاّ القائم الّذى
یصلّى روح اللّه عیسى بن مریم خلفه فان اللّه عزّوجلّ یخفى ولادته و یُغیّب
شخصه لئلاّ یکون لأحد فى عنقه بیعه.(4)

هیچ یک از ما اهلبیت نیست مگر آنکه بیعتى از طاغوت زمانش را اجباراً بر
عهده دارد. مگر حضرت قائم که عیسى بن مریم، روح اللّه پشت سر او نماز مى
گذارد. خداوند ولادت او را مخفى مى دارد و شخص او را از دیدگان، غایب مى
گرداند، تا بیعت هیچ کس را بر گردن نداشته باشد.

**************



امام حسین (علیه السلام) می فرمایند:



منّا اثنا عشر مهدیّاً اوّلهم امیرالمؤمنین على بن ابیطالب(علیه السلام)و
آخرهم التاسع من ولدى و هو الامام القائم بالحق. یحیى اللّه به الأرض بعد
موتها و یظهر به دین الحق على الدین کلّه و لو کره المشرکون.(5)

دوازده هدایت شده هدایتگر از بین ما هستند، اولین آنان امیرالمؤمنین على بن
ابیطالب (علیه السلام) و آخرین آنان، نهمین فرزند من است که پیشواى قیام
کننده به حق خواهد بود، خداوند به وسیله او زمین را پس از موات شدنش زنده
مى کند و به دست او دین حق را بر تمامى ادیان پیروز مى سازد، اگرچه مشرکان
را ناخوشایند باشد.

**************



امام زین العابدین (علیه السلام) می فرمایند:



إن للقائم منّا غیبتین، احداهما أطول من الأخرى... فیطول أمرها حتى یرجع عن
هذا الامر اکثر من یقول به، فلایثبت علیه اِلاّ من قوى یقینه و صحّت
معرفته و لم یجد فى نفسه حرجاً ممّا قضینا و سلّم لنا اهل البیت.(6)

براى قائم ما دو غیبت هست. یکى از آن دو طولانى تر از دیگرى است... و آن
قدر طول خواهد کشید که اکثر معتقدین به ولایت، از او دست خواهند کشید. در
آن زمان کسى بر امامت و ولایت او ثابت قدم و استوار نمى ماند مگر آن که
ایمانش قوى، و شناختش درست باشد و در نفس خویش نسبت به حکم و قضاوت ما هیچ
گرفتگى و کراهتى احساس نکند و تسلیم ما اهلبیت باشد.

**************



امام باقر (علیه السلام) می فرمایند :



راوى گوید از امام (علیه السلام) در باره آیه شریفه فلا أقسم بالخنّس
الجوار الکنّس تکویر: ۱۵ و ۱۶ سئوال کردم. فرمود: هذا مولود فى آخر الزمان.
هو المهدى من هذه العتره. تکون له حیره و غیبه، یضلّ فیها اقوام و یهتدى
فیها أقوام. فیاطوبى لک إن أدرکته و یا طوبى لمن أدرکه.(7)

مراد این آیه، مولودى در آخر الزمان است که همان مهدى از این خاندان است.
او را حیرت و غیبتى هست که در آن گروههایى گمراه شوند و گروههایى دیگر
هدایت پذیرند. خوشا به حال تو اگر او را درک کنى و خوشا به حال هرکسى که او
را درک کند.

**************





امام صادق (علیه السلام) می فرمایند :



إنّ لصاحب هذا الامر غیبه، فلیتّق اللّه عبد و لیتمسّک بدینه.(8)

همانا براى صاحب این امرغیبتى هست، پس بنده خدا در آن دوران باید تقواى الهى پیشه کند و به دینش چنگ زند.

**************





امام کاظم (علیه السلام) می فرمایند:





صاحب هذا الامر، هو الطرید الوحید الغریب الغائب عن أهله الموتور بأبیه.(9)

صاحب این امر ـ حضرت مهدى (علیه السلام) ـ رانده شده، تنها، غریب، غائب و دور از اهل و خونخواه پدر خویش مى باشد.

**************



امام رضا (علیه السلام) می فرمایند :



... و بعد الحسن ابنه الحجّه القائم المنتظر فى غیبته، المطاع فى ظهوره، لو
لم یبق من الدنیا اِلاّ یوم واحد لطوّل اللّه ذلک الیوم حتى یخرج فیملأها
عدلا کما ملئت جوراً.(10)

و بعد از امام حسن عسکرى(علیه السلام) فرزندش حضرت حجّت قائم، امام خواهد
بود آن کس که در دوران غیبتش مورد انتظار، و در زمان ظهورش مورد اطاعت
مؤمنان است. اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد خدا همان روز را
چنان طولانى کند که قیام فرماید و زمین را از عدالت پر کند چنانکه از ستم
پر شده باشد.

**************





امام جواد (علیه السلام) می فرمایند :





در باره اینکه چرا حضرت مهدى (علیه السلام)منتظَر نامیده مى شود فرمودند:

إن له غیبه یکثر ایامها و یطول امدها فینتظر خروجه المخلصون و ینکره
المرتابون و یستهزئ به الجاحدون و یکذَّب فیها الوقاتون و یهلک فیها
المستعجلون و ینجو فیها المسلّمون.(11)

او را غیبتى هست که زمانش زیاد است و پایانش به طول مى انجامد. پس مخلصین
چشم انتظار قیام او مى مانند و شک کنندگان به انکار او بر مى خیزند و
منکرین به استهزاى او مى پردازند و تعیین کنندگان وقت ظهور مورد تکذیب قرار
مى گیرند و عجله کنندگان در آن هلاک مى شوند و تسلیم شدگان نجات مى یابند.


**************



امام على النقى (علیه السلام) می فرمایند :





اذا غاب صاحبکم عن دار الظالمین، فتوقّعوا الفرج.(12)

زمانى که صاحب و امام شما از دیار ستمگران غایب گشت، چشم انتظار فرج باشید.

**************



امام حسن عسکرى (علیه السلام) می فرمایند :





المنکر لولدى کمن اقرّ بجمیع أنبیاء اللّه و رسله ثم انکر نبوّه محمد رسول
اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) و المنکر لرسول اللّه (صلى الله علیه وآله
وسلم) کمن انکر جمیع الانبیاء لأن طاعه آخرنا کطاعه اوّلنا و المنکر
لآخرنا کالمنکر لأوّلنا.(13)

کسى که فرزندم ـ مهدى (علیه السلام) ـ را انکار کند مانند کسى است که تمام
پیامبران و رسولان الهى را قبول داشته باشد، اما نبوت حضرت محمد رسول
اللّه(صلى الله علیه وآله وسلم)را انکار کند. و انکار کننده رسول اللّه
مانند کسى است که همه انبیاء را انکار نماید. چون اطاعت آخرین امام ما به
منزله اطاعت اولین امام است و منکر آخرین امام ما به منزله منکر اولین امام
است.


هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:11
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 6 RE بانک جامع احادیث مهدوی
حدیث1- رفاه مردم در عصر امام زمان :

ابوسعید خدرى از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده که فرمود :

یکون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنین و الافثمان و الافتسع یتنعم
امتى فى زمانه نعیما لم یتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر یرسل السماء علیهم
مدراراً و الا تدخر الارض شیئاً من نباتها .

مهدى از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى
باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند که قبل
از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر
آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى کند.



حدیث2- عدل مهدى (عج)

ابوسعید مى گوید پیغمبر فرمود:

تملاء الارض ظلماً و جوراً فیقوم رجل من عترتى فیملاءها قسطاً و عدلاً یملک سبعاً او تسعاً .

زمین پر از ظلم و ستم گردد، پس مردى از عترت من قیام کند و آن را پر از عدل و داد گرداند و هفت یا نه سال سلطنت نماید.





حدیث3: عدالت مهدی (ع)

و باز نقل کرده که پیغمبر(ص) فرموده :

لا تنقضى الساعة حتى یملک الارض رجل من اهل بیتى یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً یملک سبع سنین .

قیامت منقضى نخواهد شد تا این که مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد و او
زمین را پر از عدل و داد کند ، چنان که پر از ظلم شده باشد و مدت سلطنت هفت
سال است .





حدیث4- مهدى فرزند فاطمه زهرا (س) :

از امام زین العابدین و آن حضرت از پدرش روایت نموده که پیامبر اکرم (ص) به فاطمه زهرا (س) فرموده :

المهدى من ولدک .

( مهدى از فرزندان تو است ).



حدیث5- مهدى برگزیده خداست :

على
بن هلال از پدرش روایت نموده که گفت در مرض پیامبر (ص) ، حضورش شرفیاب شدم
، دیدم فاطمه (س) در بالین پدرش نشسته و اشک مى ریزد چون صداى گریه اش
بلند شد، پیامبر سر برداشت و فرمود:

فاطمه جان ! چرا گریه مى کنى ؟

عرض کرد: مى ترسم بعد ازشما احترام ما از دست برود ؟

فرمود : عزیزم ، مگر نمى دانى که خداوند به اعل زمین نگاه کرد و پدرت را از
میان آنان برگزید، سپس نظر کرد و شوهرت را انتخاب کرد، و به من وحى فرمود
که تو را به او تزویج کنم ؟

دخترم ! ما اهل بیتى هستیم که خداوند عزوجل هفت فضیلت به ما عطا فرموده که به هیچ کس قبل و بعد ازما عطا نفرموده است، و آن این که :

من خاتم پیامبران نزد خدا و بهترین آنها و محبوبترین بندگان مى باشم و با
این امتیازات پدر تو مى باشم، جانشین من بهترین جانشینان پیغمبران و
محبوبترین آنها نزد خداست، و او شوهر تو است شهید ما بهترین شهداء و
محبوبترین آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموى پدر و شوهرت مى
باشد، جعفربن ابیطالب که با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز مى کند پسر
عموى پدرت و برادر شوهرت از ما است ، در سبط این امت که حسن و حسین دو
فرزند تو و دو آقاى اهل بهشت مى باشند از ماست، و به خدا قسم که پدرشان
افضل از آنهاست.

یا فاطمة و الذى بعثنى بالحق ان منهما مهدى هذه الامة اذا صارت الدنیا
هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت الفتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم على بعض فلا
کبیر یرحم صغیراً و لا صغیر یوقر کبیراً فیبعث الله عند ذلک منهما من یفتح
حصون الضالة و قلوباً غلفاً یوم بالدین فى آخر الزمان کما قمت به فى آخر
الزمان و یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً .

اى فاطمه ! به خداوندى که مرا به راستى برانگیخته ، مهدى این امت نیز از
ایشان مى باشد، موقعى که دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها
مسدود گردد و اموال یکدیگر را به غارت برند، نه بزرگتر به کوچکتر رحم کند و
نه کوچکتر احترام بزرگتر را نگاه دارد، خداوند کسى را برانگیزد که قلعه
هاى ضلالت و دلهاى قفل زده را بگشاید و اساس دین را در آخر الزمان استوار
سازد، چنان که من در آخر الزمان پایدار گردم و زمین را پراز عدل نماید چنان
که از ظلم پر شده باشد....





حدیث6- مهدى ، حسینى است :

در
آن کتاب از حذیفة بن یمان روایت مى کند که گفت: پیامبر خطبه اى ایراد
فرمود و آنچه مى باید اتفاق بیفتد به ما اطلاع داد سپس فرمود :

لولم یبق من الدنیا الا یوم واحد لطول الله عزوجل ذلک الیوم حتى یبعث رجلاً من ولدى اسمه اسمى .

اگر از عمر دنیا جز یک روز بیشتر نمانده باشد. خداوند آن روز را چندان دراز گرداند تا مردى از اولاد من برانگیزد که همنام من باشد.

سلمان برخاست و عرض کرد: اى رسول خدا(ص) از کدام فرزند شما خواهد بود؟ فرمود : از این فرزندم ، و دست روى شانه حسین (ع) گذاشت.



حدیث7- قریه اى که مهدى از آنجا قیام مى کند :

به سند خود از عبدالله بن عمر روایت نموده که گفت :

یخرج المهدى من قریة یقال لها کرعة

مهدى از قریه اى قیام مى کند که آن را کرعه مى گویند .



حدیث8- ویژگیهاى حضرت :

همچنین حذیفة از پیامبر(ص) نقل کرده که فرمود :

المهدى رجل من ولدى وجهه کالکوکب الدرى

مهدى از فرزندان من است که چهره اش چون ستاره تابان است .



حدیث9 :حذیفه روایت نموده که پیامبر (ص) فرمود :

المهدى رجل من ولدى لونه لونٌ عربىٌ و جسمه جسمٌ اسرائیلى على خدّه الآیمن
خال کانه کوکب درى یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً یرضى فى خلافته اهل
الارض و اهل السماء والطیر فى الجوّ.

مهدى مردى از اولاد من است رنگ بدن او رنگ نژاد عرب و اندامش مانند اندام
بنى اسرائیل است،در گونه راست وى خالى است که چون ستاره تابناکى بدرخشد
زمین را پر از عدل کند چنان که پر از ظلم شده باشد، ساکنان زمین و آسمان و
پرندگان هوا در خلافت وى خشنود خواهند بود.



حدیث10: خبر غیبی

ابو سعید خدرى مى گوید پیامبر فرمود :

المهدى منا اجل الجبین اقنى الانف

مهدى ما پیشانیش روشن و وسط بینیش کمى برآمده است



حدیث11: بشارت

المهدى منا اهل البیت رجل من امتى اشم الانف یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً

مهدى ما اهل بیت مردى از امت من است که وسط بینیش برآمده و او زمین را پر از عدل کند، چنان که پر از ظلم باشد.



حدیث12:درخشش خورشید

ابوامامه باهلى از پیغمبر (ص) روایت کرده که فرمود:

بینکم و بین الروم اربع هدن یوم الرابعةعلى ید رجل من آل هرقل یدوم سبع سنین ..

میان شما و رومیان چهار صلح است ، چهارمین آن به دست مردى از نسل هرقل
خواهد بود و هفت سال دوام مى یابد مردى از طائفه عبدقیس به نام مستور بن
بجلانعرض کرد اى رسول خدا (ص) در آن روز پیشواى مردم کیست ؟

فرمود : المهدى من ولدى ابن اربعین سنة، کان وجهه کوکب درى فى خده الایمن
خال اسود علیه عباء تان قطریتان کانه من رجال بنى اسرائیل یستخرج الکنوز
یفتح مدائن الشرک .

پیشواى مردم مهدى است که از فرزندان من مى باشد که چون ظهور کند به صورت
مرد چهل ساله مى نماید.رخسارش چون ستاره تابان مى درخشد و در سمت راست
رخسارش خال سیاهى است، دو عباى قطرى پوشیده (و از لحاظ سلامت بنیه ) گوئى
ازمردان بنى اسرائیل است، ذخائر زمین را استخراج کند و شهرهاى شرک را
بگشاید .



حدیث13: بشارت منجی

عبدالرحمن بن عوف روایت نموده که پیغمبر فرمود:

لیبعثن الله من عترتى رجلاً افرق الثنایا، اجلى الجبهه ، یملاء الارض عدلاً یفیض المال فیضاً

خداوند از عترت من مردى را برانگیزد که میان دندانهایش باز ، و رویش روشن باشد، زمین را پر از عدل کند و به مردم اموال فراوان بخشد.



حدیث14: بر چیده شدن ظلم

پیشوا صالح ابوامامه نقل مى کند که رسول اکرم (ص) براى ما خطبه ایراد کرد و درضمن ، از دجّال نام برد و فرمود :

پس شهر مدینه از پلیدیها پاک شود چنان که کوره آهنگرى از کثافات فلزات پاک گردد ، آن روز اعلام خواهند کرد که امروز روز آزادى است .

زنى به نام ام شریک عرض کرد: اى رسول خدا (ص) عرب کجا خواهند بود؟

فرمود : در آن روز آنها اندکى بیش نیستند ، بیشتر آنان در بیت المقدس مى
باشند ، اممهم المهدى ، رجل صالح پیشواى آنها مهدى است که مردى صالح مى
باشد .



حدیث15: ظهور هویدا :

ابو سعید خدرى روایت مى کند که پیغمبر (ص) فرمود :

یخرج المهدى فى امتى یبعثه الله عیاناً للناس یتنعم الامة و تعیش الماشیة و تخرج الارض نباتها و یعطى المال صحاحاً .

مهدى میان امت من قیام خواهد کرد و خداوند او را به طور آشکار براى مردم
برانگیزد ، مردم در رفاه ، و چهار پایان در آسایش باشند، و زمین روئیدنیهاى
خود را بیرون دهد و او مال را به طور مساوى میان مردم تقسیم نماید .



حدیث16- ابر بر سر او سایه افکند :

عبدالله بن عمر نقل کرد که پیغمبر فرمود :

یخرج المهدى و على رأسه عمامة فیهما مناد ینادى هذا المهدى خلیفة الله فاتبعوه .

مهدى در حالى که قطعه ابرى بر سر او سایه افکنده قیام مى نماید ، در آن وقت
گوینده اى اعلام مى دارد که این مهدى خلیفة الله است از وى پیروى کنید.



حدیث17: بالاى سرحضرت مهدى (ع) فرشته اى است :

عبدالله بن عمر مى گوید : پیامبر (ص) فرمود:

یخرج المهدى و على رأسه ملک ینادى هذا المهدى فاتبعوه .

مهدى در حالى قیام مى کند که فرشته اى بالاى سر او قرار دارد و مى گوید : مهدى این است از وى پیروى نمائید .



حدیث18: مژده پیامبر (ص) به ظهور مهدى (ع) :

ابوسعید خدرى از پیغمبر (ص) نقل کرده که فرمود :

ابشرکم بالمهدى یبعث فى امتى على اختلاف من الناس زلزال فیملاء الارض عدلاً
و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً یرضى عنه ساکن السماء و ساکن الارض یقسم
المال صحاحاً فقال له رجل : و ما صحاحاً ؟ قال : السویة بین الناس .

شما را مژده به ظهور مهدى مى دهم که به هنگام اختلاف زیاد و تزلزل مردم ،
قیام کند و زمین را پر از عدل و داد نماید چنان که از ظلم و ستم پر شده
باشد ساکنان آسمان و زمین از حکومت او راضى خواهند بود و اموال را میان
مردم به طور مساوى قسمت کند.



حدیث19: نام آن حضرت :

عبد الله بن عمر از رسول خدا (ص) روایت نموده که فرمود :

لا یقوم الساعة حتى یملک رجل من اهل بیتى ، یواطى اسمه اسمى یملاء الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً .

پیش از قیامت مردى از اهل بیت من به سلطنت مى رسد که همنام من باشد زمین را پر از عدل و داد کند چنان که پر از ظلم و جور شده باشد.



حدیث20- کنیه او :

حذیفه از آن حضرت روایت کرده که فرمود:

لولم یبق من الدنیا الا یوم واحد لبعث الله فیه رجلا اسمه اسمى و خلقه خلقى یکنّى ابا عبدالله .

اگر از عمر دنیا جز یک روز نمانده باشد، خداوند در آن روز مردى را بر
انگیزد که نامش نام من وخویش چون خوى من و کنیه اش ابوعبدالله مى باشد .



حدیث21:بشارت منجی

همچنین فرمود :

لا یذهب الدنیا حتى یبعث الله رجلاً من اهل بیتى یواطىء اسمه اسمى و اسم ابیه اسم ابى یملاءها قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً.

عمر دنیا به پایان نمى رسد تا این که خداوند مردى از اهل بیت من برانگیزد
که نامش نام من و نام پدرش نام پدر من است . (1) او دنیا را پر از عدل و
داد نماید چنان که از ظلم و جور پر شده باشد .

گنجى خود احتمال داده است جمله اسم ابیه اسم ابى را راوى زائده بن ابى
الرقاد باهلى براصل حدیث افزوده است ، بزرگان اهل تسنن نوشته اند وى عادت
داشت چیزى بر احادیث بیفزاید گنجى از سى نفر از بزرگان محدثین معتبر اهل
سنت را نام برده که همین را از عاصم از زر از عبدالله بن مسعود نقل کرده
اند که فقط پیامبر فرموده : اسمه اسمى ، بعضیها احتمال داده اند در اصل اسم
ابیه، اسم ابنى بوده ، به واسط عدم توجه راوى در نقل یا کاتب هنگام نوشتن
ابى ضبط شده و منشأ این اشتباه شده است چنان که بسیار هم اتفاق مى افتد،
دلیل این موضوع حدیث ابن ابى لیلا است که در صفحه 276 از امالى شیخ طوسى
نقل شده که پیامبر فرمود: اسمه کاسمى و اسم ابیه کاسم ابنى .



حدیث22-عدل مهدى (عج):

ابوسعید خدرى از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده که فرمود:

لتملان الارض ظلما و عدواناً ثم لیخرجن رجل من اهل بیتى حتى یملاءها قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراو ظلماً.

چون روزى فرارسد که زمین پر از ظلم و ستم شود خداوند مردى از اهل بیت من ظاهر گرداند تا جهان را پر از عدل و داد کند .



حدیث23-اخلاق آن حضرت :

عبدالله بن عمر روایت نموده که پیغمبر فرمود :

یخرج رجل من اهل بیتى یواطى اسمه اسمى و خلقه خلقى یملاءها قسطاً و عدلاً.

مردى از اهل بیت من خارج مى شود که نامش مطابق نام من و اخلاقش چون اخلاق من مى باشد، و او جهان را پر از عدل و داد کند.



حدیث24- بخشش مهدى (ع) :

ابوسعید خدرى گفت رسول اکرم (ص) فرمود:

یکون عند انقطاع من الزمان و ظهور من الفتن رجل یقال له: المهدى یکون عطاؤه هنیئاً .

در آخرالزمان و موقعى که آشوبها پدید آید، مردى به قدرت مى رسد که به او مهدى گفته مى شود که بخشش او گوارا باشد.



حدیث 25-علم مهدى به سنت پیغمبر (ص):

ابو سعید خدرى روایت کرده که پیغمبر فرمود :

یخرج رجل من اهل بیتى و یعمل سنتى و ینزل الله له البرکة من السماء وتخرج
الارض برکاتها و تملاء به الارض عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً و یعمل على
هذه الامة سبع سنین و ینزل بیت المقدس .

مردى از اهل بیت من به سلطنت خواهد رسید که به سنت من (آن طور که باید) عمل
نماید و خداوند از آسمان براى وى روزى فرستد، و زمین آنچه دارد، بیرون دهد
و او زمین را پر از عدل کند چنان که پراز ظلم و ستم باشد او به بیت المقدس
درآید و هفت سال سلطنت نماید.



حدیث26-آمدن مهدى با پرچمها :

ثوبان از پیامبر (ص) روایت نموده که فرمود:

اذا رأیتم الرأیات السود قد اقبلت من خراسان فائتوها و لو حبوا على الثلج فیها خلیفةالله المهدى .

چون پرچمهاى سیاه ببینید که ازسوى خراسان مى آید به استقبال آن بشتابید
هرچند با رفتن از روى برف باشد زیرا که همراه آن جماعت مهدى خلیفة الله است
.



حدیث27-آمدن وى از جانب مشرق:

عبدالله عمر گفت : روزى در خدمت پیامبر (ص) بودیم که عده اى از جوانان بنى
هاشم بیامدند، از مشاهده آنها دیدگاه پیامبر پر از اشک شد و رنگ مبارکش
تغییر کرد، اصحاب عرض کردند: یا رسول الله سیماى مبارکتان گرفته است ما نمى
توانیم شما را بدین حالت ببینیم فرمود:

انا اهل بیت اختارالله لنا الآخرة على الدنیا و ان اهل بیتى سیلقون بعدى
بلاء و تشریداً و تطریداُ حتى یأتى قوم من قبل المشرق و معهم رایات سود
فیسألون الحق فلا یعطونه فیقاتلون و ینصرون فیعطون ماسألوا فلا یقبلون حتى
یدفعوه الى رجل من اهل بیتى فیملاء ها قسطاً کما ملاءها جوراً فمن ادرک ذلک
منکم فلیأتهم و لحبواً على الثلج .

ما اهل بیتى هستیم که خداوند آخرت را براى ما بر دنیا ترجیح داده ، بعد از
این اهل بیت من مصیبتها مى بینند و از وطن آواره مى گردند ، تا آنگاه که
مردمى از جانب مشرق با پرچمهاى سیاه به طلب حق قیام کنند، این حق را به
آنها نمى دهند تا جنگ کنند ، و پیروزى یابند و حق را بگیرند و آن را به
مردى از اهل بیت من بسپارند که دنیا را پر از عدل کند چنان که از ظلم پر
شده باشد هر کس ، آن زمان را درک کند به آنها بپیوندد اگر چه به رفتن از
روى برف باشد.



حدیث28 - تجدید عظمت اسلام با ظهور او:

حذیفه روایت نموده که از پیغمبر (ص) شنیدم مى فرمود :

واى بر این امت از سلطه اى که پادشاهان ستمگر بر آنها پیدا مى کنند و آنها
را کشته، و مؤمنین را به وحشت مى اندازند، مگر کسى که فرمان آنها را گردن
نهد شخص با ایمان به زبان با آنها مى سازد ولى قلباً از آنان مى گریزد و
چون خداوند عزوجل اراده نماید که عزت اسلام را تجدید کند ، شوکت هر ستمگر
جبارى را درهم بشکند زیرا خداى توانا قادر است امتى را که در میان فساد
افتاده اند، به ساحل صلاح آورد.

سپس فرمود: اى حذیفه ، لولم یبق من الدنیا الا یوم واحد لطول الله ذلک
الیوم حتى یملک رجل من اهل بیتى تجرى الملاحم على یدیه و یظهر الاسلام لا
یخلف وعده و هو سریع الحساب.

اگر از عمر دنیا جز یک روز نمانده باشد، خداوند آن روز را چندان دراز
گرداند تا مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد که با بى دینان جنگها کند تا
اسلام را آشکار سازد.



حدیث29- رفاه و آسایش مسلمانان در عصر مهدى (عج):

ابوسعید خدرى از پیغمبر (ص) روایت نموده که فرمود:

یتنعم امتى فى زمن المهدى (ع) نعمة لم یتنعموا قبلها قطّ یرسل السماء علیهم مدراراً و لا تدع الارض شیئاً من بناتها الاخرجته .

امت من در زمان مهدى چنان در فراخى معیشت به سر برند که هیچگاه پیش از آن
ندیده باشند . آسمان پى در پى برکات خود را براى آنان فرو مى ریزد و زمین
آنچه دارد بیرون مى دهد .



حدیث30- مهدى یکى از سروران بهشت :

انس بن مالک روایت کرده که پیغمبر (ص) فرمود:

نحن بنو عبدالمطلب سادات اهل الجنة، انا و اخى على و عمى حمزه و جعفر و الحسن و الحسین و المهدى .

ما فرزندان عبدالمطلب سروران اهل بهشتیم ، من و برادرم على و عمویم حمزه و جعفر و حسن و حسین و مهدى .



حدیث31- سلطنت مهدى (ع):

ابوهریره روایت کرده که پیغمبر (ص) فرمود:

لولم یبق من الدنیا الا لیلة لملک فیها رجل من اهل بیتى .

اگر از عمر دنیا جز یک شب نماند، در همان شب مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد .



حدیث32- خلافت مهدى (ع) :

ثوبان از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده که فرمود:

نزد گنج شما سه نفر به قتل رسند که هر سه پسران خلیفه مى باشند و پس از آن
دیگر هیچ یک از آنها خلیفه نمى شود تا آن که مردمى با پرچمهاى سیاه سررسند و
طورى آنها را به قتل رسانند که هیچ قومى را بدان وضع نکشته باشند.

ثم یجیئى خلیفة الله المهدى فاذا سمعتم به فأتوه فیبایعوه فانه خلیفة الله المهدى .

سپس خلیفه خدا مهدى بیاید ، چون بشنوید که ظهور نموده به سوى او رو آورید و با او بیعت کنید زیرا او مهدى خلیفه حقیقى خداوند است .



حدیث33- بیعت با حضرت:

ثوبان از پیامبر (ص) روایت کرده که فرمود:

مردمى با پرچمهاى سیاه از جانب شرق پدید آیند که دلهاى آهنین دارند هر کس
از آمدن آنها مطلع گشت به سوى آنها رو آورد و با آنان بیعت کند و لو با
رفتن از روى برف باشد .



حدیث34- پیوند دهنده دلها :

از على (ع) روایت شده که فرمود: به پیغمبر اکرم (ص) عرض کردم :

یا رسول الله (ص) أمنا آل محمد المهدى أم من غیرنا ؟

اى رسول خدا مهدى از ما اهل بیت است یا از غیر ما؟

پیامبر فرمود:

لا، بل منا یختم الله به الدین کما فتح بنا و بنا ینقذون من الفتن کما
انقذوا من الشرک و بنا یؤلف الله بین قلوبهم بعد عداوة الفتنة اخوانا کما
ألف بینهم بعد عداوة الشرک اخواناً فى دینهم .

او از ماست خداوند دین را به وسیله او ختم کند چنان که توسط ما گشود ، مردم
به وسبله ما از آشوبها نجات یابند چنان که از منجلاب شرک بیرون آمدند،
دلهاى آنها را به هم پیوند دهد و بعد از دشمنیها آنها را با هم برادر کند،
چنان که بعد از نجات از شرک ، آنها را با هم برادر دینى کرد.



حدیث35- بعد از مهدى زندگى بى فائده است :

عبدالله بن مسعود مى گوید پیامبر اکرم (ص) فرمود :

لولم یبق من الدنیا الا لیلة لطول الله تلک اللیلة حتى یملک رجل من اهل
بیتى یواطى اسمه اسمى و اسم ابیه اسم ابى یملاء ها قسطاً و عدلاً کما ملئت
ظلماًً و جوراً و یقسم المال بالسویة و یجعل الله الغنى فى قلوب هذه الامة
فیملک سبعاً او تسعاً لاخیر فى العیش بعد المهدى .

اگر از عمر دنیا جز یک شب نماند، خداوند آن شب را چندان دراز گرداند تا
مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد که نامش نام من و نام پدرش نام پدر من مى
باشد . و او زمین را پر از عدل و داد کند چنان که پر از ظلم و جور شده
باشد، اموال را بالسویه میان مردم تقسیم کند، و خداوند دلهاى امت مرا بى
نیاز گرداند، هفت سال یا نه سال سلطنت نماید سپس بعد از مهدى زندگى فائده
ندارد.



حدیث36- قسطنطنیه به دست مهدى (ع) فتح شود:

ابوهریره از پیغمبر (ص) روایت کرده که فرمود:

لا تقوم الساعة حتى یملک رجل من اهل بیتى یفتح القسطنطنیة و جبل الدیلم و لو لم یبق الا یوم واحد لطول الله ذلک الیوم حتى یفتحها.

پیش از آنکه قیامت شود و مردى از اهل بیت من به سلطنت رسد و قسططنطنیه و
جبال دیلم (2) را فتح کند اگر یک روز از عمر دنیا باقى باشد خداوند آن روز
را چندان دراز گرداند تا آنجا را فتح کند.

جبال دیلم نواحى قزوین رو به طرف شمال و منطفه گیلان است .



حدیث37- مهدى (ع) پس از پادشاهان ستمگر:

قیس بن جابر از پدرش و او از جدش ، از رسول خدا (ص) روایت نموده که فرمود:

سیکون بعدى خلفاء و من بعد الخلفاء امراء و من بعد الامراء ملوک جبابرة ثم یخرج رجل من اهل بیتى یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً .

بعد ا ز من خلفاء خواهند بود و بعد ازخلفاء امراء و بعد از امراء پادشاهان
ستمگر بیایند آنگاه مردى از اهل بیت من خواهد آمد که زمین را از عدل و داد
پرکند چنانکه پراز ظلم باشد.



حدیث38-عیسى (ع) مأموم مهدى (ع) :

ابوسعید از پیغمبر (ص) نقل کرده که فرمود:

منا الذى یصلى عیسى ابن مریم (ع) خلفه .

آن کس که عیسى بن مریم پشت سر او نماز مى گذارد ، از ما است .



حدیث39- مهدى با عیسى بن مریم سخن مى گوید:

جابر بن عبدالله انصارى از آن حضرت روایت نموده که فرمود:

ینزل عیسى بن مریم (ع) فیقول امیر هم المهدى تعال صل بنا فیقول : الا ان بعضکم على بعض امراء تکرمة من الله عزوجل لهذه الامة.

چون اصحاب مهدى قیام کنند، عیسى بن مریم از آسمان فرود آید، امیر قیام
کنندگان به عیسى مى گوید بیا تا با تو نماز بگذاریم عیسى مى گوید: شما خود
از جانب خدا برخى بر برخى دیگر امیر هستید و این لطف خدا نسبت به این امت
است .



حدیث40- مهدى (ع) حافظ امنیت :

عبدالله بن عباس از پیغمبر اکرم (ص) روایت کرده که فرمود:

لن تهلک امة انا فى اولها و عیسى بن مریم فى آخرها و المهدى فى وسطها . (3)

کشف الغمه ، على بى عیسى اربلى بنقل بحار، ج 51، از صفحه 78تا 85، ابونعیم
اصفهانى این چهل حدیث را با سلسله سند ذکر کرده ، اهمیت این روایات در این
است که اغلب آنها از راویان مشهور اهل تسنن نقل شده ، مرحوم اربلى جهت
اختصار سلسله سند آنها را حذف کرده است.

امتى که من در اول آنها و عیسى بن مریم در آخر آنها و مهدى در وسط آنها باشیم، هرگز هلاک نمى شوند.
هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:11
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
amin_master آفلاین

ارسال‌ ها308
عضویت22 /3 /1392
سن: 20
تشکرها3
تشکر شده4
پاسخ : 7 RE بانک جامع احادیث مهدوی
پیامبر مكرم اسلام (ص)

1ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صَلَّي اللّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ - : لا تُضَيِّعُوا صَلاتَكُمْ، فَإنَّ مَنْ ضَيَّعَ صَلاتَهُ، حُشِرَ مَعَ قارُونَ وَ هامانَ، وَ كانَ حَقّاً عَلي اللّهِ أنْ يُدْخِلَهُ النّارَ مَعَ الْمُنافِقينَ.

«وسائل الشّيعة، ج 4، ص 30»


رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود:
نماز را سبك و ناچيز مشماريد، هر كس نسبت به نمازش بي اعتنا باشد و آنرا سبك و ضايع گرداند همنشين قارون و هامان خواهد گشت و حقّ خداوند است كه او را همراه منافقين در آتش داخل نمايد.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : مَنْ مَشي إلي مَسْجِد مِنْ مَساجِدِ اللّهِ، فَلَهُ بِكُّلِ خُطْوَة خَطاها حَتّي يَرْجِعَ إلي مَنْزِلِهِ، عَشْرُ حَسَنات، وَ مَحي عَنْهُ عَشْرُ سَيِّئات، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجات.

«وسائل الشّيعة، ج 5، ص 201»

رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هر كس قدمي به سوي يكي از مساجد خداوند بردارد، براي هر قدم ثواب ده حسنه مي باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هايش پاك مي شود، همچنين در پيشگاه خداوند ده درجه ترفيع مي يابد.



------------------------------------------------------------------------------------------------------

3ـ بَيْنَما رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - جالِسٌ فِي الْمَسْجِدِ، إذْدَخَلَ رَجُلٌ فَقامَ يُصَلّي، فَلَمْ يُتِمَّ رُكُوعَهُ وَ لا سُجُودَهُ، فَقالَ: نَقَرَ كَنَقْرِ الْغُرابِ، لَئِنْ ماتَ هذا وَ هكَذا صَلوتُهُ لَيَمُوتُنَّ عَلي غَيْرِ ديني.

«وسائل الشّيعة، ج 4، ص 31، ح 4434»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: رسول خدا - صلي الله عليه وآله - در مسجد نشسته بود كه شخصي وارد شد و مشغول خواندن نماز شد و ركوع و سجودش را كامل انجام نمي داد و عجله و شتاب مي كرد.

حضرت فرمود: كار اين شخص همانند كلاغي است كه منقار بر زمين مي زند، اگر با اين حالت از دنيا برود بر دين من نمرده است.


---------------------------------------------------------------------------------------------------
4ـ قالَ رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - لِعَلي - عليه السلام - : أنَا رَسُولُ اللّهِ الْمُبَلِّغُ عَنْهُ، وَ أنْتَ وَجْهُ اللّهِ وَ الْمُؤْتَمُّ بِهِ، فَلا نَظير لي إلاّ أنْتَ، وَ لا مِثْلَ لَكَ إلاّ أنَا.

«تفسير البرهان، ج 4، ص 184»

رسول خدا - صلي الله عليه وآله - به امام علي- عليه السلام - فرمود: من رسول خدا هستم، كه از طرف او تبليغ و هدايت مي نمايم; و تو وجه اللّه مي باشي، كه امام و مقتداي (بندگان خدا) خواهي بود، پس نظيري براي من وجود ندارد مگر تو; و همانند تو نيست مگر من.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : يا أباذَر، اَلدُّنْيا سِجْنُ الْمُؤْمِن وَ جَنَّةُ الْكافِرِ، وَ ما أصْبَحَ فيها مُؤْمِنٌ إلاّوَ هُوَ حَزينٌ، وَ كَيْفَ لايَحْزُنُ الْمُؤْمِنُ وَ قَدْ أوَعَدَهُ اللّهُ أنَّهُ وارِدٌ جَهَنَّمَ.

«بحارالأنوار، ج 74، ص 80، ح 3»

رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: اي ابوذر، دنيا زندان مؤمن و بهشت كافران است، مؤمن هميشه محزون و غمگين مي باشد، چرا چنين نباشد و حال آن كه خداوند به او - در مقابل گناهان و خطاهايش - وعده مجازات و دخول جهنّم را داده است.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

6ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : يا عَلي! اِفْتَحْ طَعامَكَ بِالْمِلْحِ، فَإنَّ فيهِ شِفاءٌ مِنْ سَبْعينَ داء، مِنْها: الْجُنُونُ وَ الْجُذامُ وَ الْبَرَصُ وَ وَجَعُ الْحَلْقِ وَ الاْضْراسِ وَ وَجَعُ الْبَطْنِ.

«بحارالأنوار، ج 63، ص 398، ح 20»



رسول خدا - صلي الله عليه وآله - به امام علي - عليه السلام - فرمود: غذاي خود را با (تناول نمودن كمي) نمك شوع نما، همانا كه در آن درمان و شفاء هفتاد نوع بلا و آفت خواهد بود، كه ديوانگي، پيسي، جُذام، درد و ناراحتي هاي حلق، دندان ها; و شكم و معده از آنها مي باشد.



----------------------------------------------------------------------------------------------

7ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : شَرُّالنّاسِ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْياهُ، وَ شَرٌّ مِنْ ذلِكَ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْيا غَيْرِهِ.

«من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 353، ح 5762»


رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: بدترين افراد كسي است كه آخرت خود را به دنيايش بفروشد و بدتر از او آن كسيخواهد بود كه آخرت خود را براي دنياي ديگري بفروشد.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : ثَلاثَةٌ أخافُهُنَّ عَلي اُمتَّي: ألضَّلالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ، وَ مُضِلاّتُ الْفِتَنِ، وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ.

«بحارالأنوار، ج 10، ص 368، ح 15»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: در سه چيز براي امّت خود احساس خطر مي كنم: گمراهي، بعد از آن كه هدايت و معرفت پيدا كرده باشند. گمراهي ها و لغزش هاي به وجود آمده از فتنه ها. مشتهيات شكم، و آرزوهاي نفساني و شهوت پرستي.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

9ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : ثَلاثَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُها وَ لا تُؤَخَّرُ إلي الاخِرَةِ: عُقُوقُ الْوالِدَيْنِ، وَ الْبَغْيُ عَلَي النّاسِ، وَ كُفْرُ الاْحْسانِ.

«بحارالأنوار، ج 70، ص 373، ح 7»


رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: عقاب و مجازات سه دسته از گناهان زودرس مي باشد و به قيامت كشانده نمي شود:ايجاد ناراحتي براي پدر و مادر، ظلم در حقّ مردم، ناسپاسي در مقابل كارهاينيك ديگران.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

10ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : إنَّ أعْجَزَ النّاسِ مَنْ عَجَزَعَنِ الدُّعاءِ، وَ إنَّ أبْخَلَ النّاسِ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلامِ.
«بحارالأنوار، ج 90، ص 291، ح 11»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: عاجز و ناتوان ترين افراد كسي استكه از دعا و مناجات با خداوند ناتوان و محروم باشد، و بخيل ترين اشخاص كسيخواهد بود كه از سلام كردن خودداري نمايد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : إذا تَلاقَيْتُمْ فَتَلاقُوا بِالتَّسْليمِ وَ التَّصافُحِ، وَ إذا تَفَرَّقْتُمْ فَتَفَرَّقُوا بِإلاسْتِغْفارِ.

«بحارالأنوار، ج 73، ص 4، ح 13»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هنگام بر خورد و ملاقات با يكديگر سلام و مصافحه نمائيد و موقع جدا شدن براي همديگر طلب آمرزش كنيد.

---------------------------------------------------------------------------------------------

12ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : بَكِرُّوا بِالصَّدَّقَةِ، فَإنَّ الْبَلاءَ لا يَتَخَطاّها.

«بحارالانوار، ج 93، ص 177، ح 8»

رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: صبحگاهان حركت و كار خود را با دادن صدقه شروع نمائيد چون كه بلاها و آفت ها را بر طرف مي گرداند.




13ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : يُؤْتَي الرَّجُلُ في قَبْرِهِ بِالْعَذابِ، فَإذا اُتِيَ مِنْ قِبَلِ رَأسِهِ دَفَعَتْهُ تِلاوَةُ الْقُرْآنِ، وَ إذا اُتِيَ مِنْ قِبَلِ يَدَيْهِ دَفَعَتْهُ الصَّدَقَةُ، وَ إذا اُتِيَ مِنْ قِبَلِ رِجْلَيْهِ دَفَعَهُ مَشْيُهُ إلي الْمَسْجِدِ.

«مسكّن الفؤاد، ص 50»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هنگامي كه بدن مرده را در قبر قرار دهند، چنانچه عذاب از بالاي سر بخواهد وارد شود تلاوت قرآنش مانع عذابمي گردد و چنانچه از مقابل وارد شود صدقه و كارهاي نيك مانع آن مي باشد. وچنانچه از پائين پا بخواهد وارد گردد، رفتن به سوي مسجد مانع آن خواهد گشت.



------------------------------------------------------------------------------------------

14ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : عَلَيْكُمْ بِمَكارِمِ الاْخْلاقِ، فَإنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ بَعَثَني بِها، وَ إنَّ مِنْ مَكارِمِ الاْخْلاقِ: أنْ يَعْفُوَالرَّجُلُ عَمَّنْ ظَلَمَهُ، وَ يُعْطِيَمَنْ حَرَمَهُ، وَ يَصِلَ مَنْ قَطَعَهُ، وَ أنْ يَعُودَ مَنْ لايَعُودُهُ.

«بحارالأنوار، ج 66، ص 375، ح 24.»

رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: بر شما باد رعايت مكارم اخلاق، كه خداوند مرا بر آن ها مبعوث نمود، و ـ بعضي از ـ آن ها عبارتند از: كسي كه بر تو ظلم كند ـ به جهت غرض شخصي ـ او را ببخش، كسي كه تو را نسبت به چيزي محروم گرداند كمكش نما، با شخصي كه با تو قطع دوستي كند رابطه دوستي داشته باش، شخصي كه به ديدار تو نيايد به ديدارش برو.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : مَنْ وَجَدَ كَسْرَةً اَوْ تَمْرَةً فَأكَلَهَا لَمْ يُفارِقْ جَوْفَهُ حَتّي يَغْفِرَاللّهُ لَهُ.

«بحارالأنوار، ج 63، ص 430، ح 12»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هر كس تكّه اي نان يا دانه اي خرما در جائي ببيند، و آن را بردارد و ميل كند، مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار مي گيرد.

---------------------------------------------------------------------------------------------
16ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : ما تَواضَعَ أحَدٌ إلاّ رَفَعَهُ اللّهُ.

«بحارالأنوار، ج 72، ص 120، ح 7»


رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: كسي اظهار تواضع و فروتني نكرده، مگر آن كه خداوند متعال او را رفعت و عزّت بخشيده است.



17ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : مَنْ أنْظَرَ مُعْسِراً، كانَ لَهُ بِكُلِّ يَوْم صَدَقَةٌ.

«بحارالأنوار، ج 100، ص 151، ح 17»

رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هر كس بدهكار ناتواني را مهلت دهد براي هر روزش ثواب صدقه در راه خدا مي باشد.

------------------------------------------------------------------------------------

18ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : ما مِنْ هُدْهُد إلاّ وَ في جِناحِهِ مَكْتُوبٌ بِالِسّرْيانيَّةِ «آلُ مُحَمَّد خَيْرُ الْبَريَّةِ».

«بحارالأنوار، ج 27، ص 261، ح 2.»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: هيچ پرنده اي به نام هدهد وجود ندارد مگر آن كه روي بال هايش به لغت سرياني نوشته شده است: آل محمّد (صلوات الله عليهم اجمعين) بهترين مخلوق روي زمين مي باشند.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------
19ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : يَأتي عَلي النّاسِ زَمانٌ، الصّابِرُ مِنْهُمْ عَلي دينِهِ كَالْقابِضِ عَلي الْجَمَرِ.

«بحارالأنوار، ج 28، ص 47، ح 9»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: زماني بر مردم خواهد آمد كه صبر نمودن در برابر مسائل دين ـ و عمل به دستورات آن ـ همانند در دست گرفتن آتشگداخته است.

 ----------------------------------------------------------------------------------

20ـ قال رَسُولُ اللّهِ - صلي الله عليه وآله - : سَيَأتي زَمانٌ عَلي اُمتَّي يَفِرُّونَ مِنَ الْعُلَماءِ كَما يَفِرُّ الْغَنَمُ مِنَ الذِّئْبِ، إبْتَلاهُمُ اللّهُ بِثَلاثَةِ أشْياء: الاْوَّلُ: يَرَفَعُ الْبَرَكَةَ مِنْ أمْوالِهِمْ، وَ الثّاني: سَلَّط اللّهُ عَلَيْهِمْ سُلْطاناً جائِراً، وَ الثّالِثُ: يَخْرُجُونَ مِنَ الدُّنْيا بِلا إيمان.

«مستدرك الوسائل، ج 11، ص 376، ح 13301»



رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: زماني بر امّت من خواهد آمد كه مردم از علماء گريزان شوند همان طوري كه گوسفند از گرگ گريزان است، خداوند چنين جامعه اي را به سه نوع عذاب مبتلا مي گرداند:1 ـ بركت و رحمت خود را از اموال ايشان برمي دارد. 2ـ حكمفرمائي ظالم و بي مروّت را بر آن ها مسلّطمي گرداند. 3 ـ هنگام مرگ و جان دادن، بي ايمان از اين دنيا خواهند رفت.


هرشب میان مقبره ها راه می روم
شاید هوای زیستنم را عوض کنم
پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 16:12
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :